Iata mai pe larg ce anume puteti afla :
Ce presupune sarcina si asteptarea unui copil (aspecte teoretice privind anatomia si fiziologia reproducerii , imagini si informatii despre stadiile de dezvoltare a fatului , despre perioadele critice ale dezvoltarii sale , metode de interactiune cu fatul care sa ajute la stabilirea relatiei parinte-copil inca dinaintea nasterii , stari psihice intalnite frecvent la proaspetele mamici )
Ce este normal si anormal pentru un anumit stadiu de dezvoltare (formarea , evolutia si dezvoltarea tuturor aspectelor : senzatie , perceptie , limbaj , gandire , memorie , imaginatie , afectivitate , atentie , inteligenta , creativitate , socializare , psihomotricitate , etc.)
Care sunt momentele cheie de pe traseul dezvoltarii copiilor si atitudinile pe care parintii trebuie sa le adopte
Care este cel mai bun mod de interactiune cu copilul dumneavoastra in functie de urmatorii factori : varsta , sex , temperament , nevoi speciale (dizabilitati senzoriale sau cognitive)
Cum sa ameliorati relatiile dintre frati (informarea copilului despre un viitor frate , gestionarea conflictelor dintre frati , caracteristicile copilului in functie de locul pe care il ocupa in fratrie)
Cum sa recunoasteti momentele dificile (de criza) din viata copilului cauzate de factori ca : tranzitiile (schimbarea domiciliului , schimbarea de la o scoala la alta) , divortul parintilor , decesul unei persoane apropiate , adaptarea la viata cu un parinte vitreg , abuzul sexual , consumul de droguri , boala cronica sau incurabila , stresul , etc. si care sunt cele mai potrivite metode de abordare a acestor situatii
Cum sa interveniti in situatii de maxima gravitate (depresia , amenintarea cu sinuciderea , tentativa de sinucidere , consumul si dependenta de droguri , socul si stresul post-traumatic (cauzat de : accident , viol , decesul brusc si neasteptat al unui membru al familiei , cataclism , act terorist , etc.)
Cum sa creati un mediu familial sanatos (linistea ,ordinea , organizarea , disciplina, afectivitatea , atributiile parintilor , rolul tatalui in viata copilului)
Care sunt cauzele si posibilele modalitati de ameliorare a starilor si comportamentelor indezirabile ale copiilor (suptul degetului , muscatul sau rosul unghiilor , negativismul , minciuna , furtul , ticurile nervoase , balbaiala , enurezisul , encoprezisul , etc.)
Care sunt cele mai des utilizate metode de disciplinare si care sunt consecintele folosirii lor (time-out-ul , fixarea limitelor si a regulilor , recompensele , pedepsele , bataia , mita)
Care sunt rolurile si efectele jocului , ale povestilor , ale prezentei animalelor in viata copiilor
Care sunt consecintele vizionarii TV si ale utilizarii calculatorului de catre copii
Care sunt inteventiile educative adecvate in cazul copiilor care reprezinta situatii speciale (copilul adoptat , cu un parinte vitreg , cu un singur parinte , cu parinti alcoolici sau cu probleme psihice , copilul supradotat , hipersensibil , negativist , capricios , autodistructiv\distructiv , lent , agitat , timid , emotiv , fricos , etc.)
Care sunt principalele aspecte ale pastrarii securitatii fizice si psihice ale copilului (securitatea fizica , mentala si emotionala , reguli , tehnici si metode pentru pastrarea securitatii copiilor)
Cum puteti interveni pentru cresterea performantelor scolare ale copilului (stabilirea stilului de invatare , motivarea , asigurarea conditiilor fizice si materiale , tehnici de invatare rapida si eficienta , etc.)
Cum sa comunicati eficient cu copilul dvs.si cum sa creati o relatie pozitiva cu el (tactici de comunicare , de negociere si de rezolvare a conflictelor)
Cum sa abordati tema sexualitatii in relatia cu copilul (momente critice in dezvoltarea sexualitatii , tabu-uri , modalitati de comunicare si de expunere a tematicii sexuale in functie de varsta copilului , factori care influenteaza dezvoltarea si dobandirea unei sexualitati normale)
Cum sa va cunoasteti mai bine copilul (metode , tehnici , sugestii)
Inapoi la "Scoala parintilor"
Inapoi la ghidul navigatorului